Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 10, 2010

18 - masih di kampung

Assalamualaikum....

hari ahad adalah sambutan hari ibu.. selamat hari ibu kepada mama saya yang telah membesarkan saya dan adik beradik... jasanya tidak terbalas dengan segala yang ada di bumi ini...
Ya Allah, semoga amalanku akan membawanya ke syurgaMu yang hakiki..Amin....
Ya Allah, berilah aku kesempatan untuk membahagiakannya di akhir-akhir usianya... panjangkanlah umurnya supaya dia dapat merasa hasil titik peluhnya membesarkanku sangat berguna..
Ya Allah, jauhilah aku dari melakukan dosa-dosa terhadap ibuku... dekatkan aku dengan syurgamu..Amin....

perjanjian 30 hari menulis blog masih saya sahut walaupun saya ketinggalan 2 hari kerana pulang ke kampung... hari ni..saya cover 2 entry yang lepas huhuhu...
harinya tetap ada...tetap di teruskan... tapi...tak ada masa nak menulis di sini..sebab, bila dah duduk depan laptop... tak akan jadi kerja lain...huhuhu [hilang la nikmat pulang ke kampung ;) ]

pagi... hanya di rumah..menjelang tengah hari, saya ke bandar jengka lagi...
hajat di hati nak cari plastik bungkus souvenir tapi malangnya tak ada...kecewa berganda jadinya ni...

pulang singgah di CC... konon-konon nak ber FB... hehehehe... tensen..
sebab dah biasa menaip di laptop... ni kena menaip di PC...adui ai...tenggelam jari di celah-celah keyboard huhuhu.... tak sampai sejam di CC, terus ke rumah Shima... ha...kat rumah Shima lama.. hahahahaha... tak sudah-sudah kalau bercerita dengan sahabat saya yang sorang ni...best-best. Shima memang banyak cerita...sampai jam 3 petang saya lepak rumah Shima... hahahaha..teruk betul...

pulang...lepak di rumah sebentar...
kul 5 petang, masa untuk pulangggggggggggggg.......
siap punya siap...sampai jam 6, baru gerak...

arghhhhhh....dugaan apa yang Allah nak tunjukkan pada saya?? saya memikirkan hikmahnya...
tapi saya menemui jalan buntu..seperti bala yang menimpa... [Astarafirullahal'azim...]
saya bukan tidak mempercayai hikmahnya... [saya sedaya upaya memikirkannya supaya saya mendapat ketenangan]
kereta rosak di tengah perjalanan... [nasib berhenti nak ke toilet] kami berhenti di tempat selamat...tapi..yang tak selamatnya..hari dah malam... [bahaya ada di mana-mana] kami berada di tengah-tengah antara kampung dan tempat tinggal....aduh...susah dan pening memikirkan penyelesaiannya....

akhirnya solution yang dapat selepas 2 jam adalah, tinggalkan kereta..dan pulang bersama adik yang dari kampung.... [terpaksa...berkorban]

sakit..amat sakit...
penat dan keletihan...
sampai di rumah jam 1pagi...
setelah bersihkan diri...tidur tanpa sedarkan diri...

" sesuatu yang terjadi.bukan kehendak kita... ujian yang diberi oleh Allah patut di terima seadanya" [mampukah saya??]

salam bertemu lagi nanti....

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...