Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 12, 2010

20 - kehidupan...

ni..entry untuk 11 Mei 2010

Assalamualaikum...
macam biasa..kalau lewat bermakna saya tidur awal...
hrummm..kereta rosak membuatkan rutin harian berubah..
amat memenatkan... arghhh.... sangat-sangat penat sehingga tidak boleh mengawal sebarang emosi...

yang pasti sejak kereta rosak..hati tak pernah rasa senang...bukan sebab kereta..tapi sebab lain...
hari-hari yang ditempuh...menyiksakan...
terasa seperti satu beban yang dipikul di atas bahu setiap detik...seperti seketul konkrit yang sangat besar menghempap di atas belakang...

saya mahu lariiiiiii.... lari dari memikirkan semua ini...
kalaulah otak saya boleh dibuat partition seperti CPU hrummm...
saya mahu membuat 3 folder sahaja
1- permanent delete [masukkan semua masalah dalam folder ni]
2- Important but nothing to worries [masukkan semua yang penting..tapi tak perlu fikir]
3- forget [masukkan segala data yang perlu di lupakan supaya saya tidak mengingati kembali data-data masalah walaupun sudah di masukkan ke dalam folder permanent delete]

boleh ke?? pasti tak bole..
sepanjang 2 hari ni... otak berjalan sendirian...ia tidak seiring dengan jasad yang busy like &*%#$ [saya bukan mencarut] cuma tak tergambar dengan kata-kata tahap ke 'busy' an nya...
saya sedaya upaya menerima takdir ini supaya kehidupan boleh berjalan dengan lancar dengan hati yang reda...

" wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada tuhanmu dengan hati yang reda dan diredai...AMIN..."

wassalam...

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...