Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 12, 2014

245 - teruja GB vs TB

Assalamualaikum...

salam kegembiraan dan keterujaan...

al kisahnya.. tadi sambil duduk2 layan kartun, saya belek2 katelog yang ada di atas sofa.
buku katelog yang orang selalu letak dalam postbox tu.. selalu belek2 bahagian peralatan elektik, perabot rumah.. hahaha...macam la dah ada rumah nak tengok perabot bagaikan?

saya tengok bahagian yang ada komputer dan laptop. ini memang kegemaran saya..saya akan tengok  setiap komputer yang diiklankan.
rasanya sejak saya ambil diploma komputer, saya suka kepada komputer. bukan nak beli pun. cukup la dah ada satu. eh, dua sebenarnya. sejak beli laptop baru, laptop lama duduk diam2 je di atas almari solek. ^_^ maafkan saya... saya tak suka bila laptop saya lembab. sebab bila on, saya suka click macam2. buka folder, buka browser, tab, tab, tab apa saja yang saya suka.
bila slow, saya frust.

upss..melalut lebih dah ni..
dah buka bahagian komputer saya suka tengok berapa kapasiti HDD komputer @ laptop
dan tengok harga pasaran sekarang.
kenapa hard disk penting? sebab.. saya perlukan yang lebih..lebih..lebih besar. untuk apa?
mmm... simpan semua gambar-gambar yang saya ambil.
sejak2 guna DSLR, saya perlukan storage yang besar.

kepunyaan saya 500GB sudah tinggal 100 lebih GB je lagi. banyak tak gambar?
hahahaha...
sedihnya.. HD saya dah nak penuh..
bila saya tengok, yang 500GB harganya 12++ je.. bila go through owh.. processor low.
ke gambar sebelah >> 18++ ok..processor laju.. HDD... 0_0 << ni ikon mata yang bulat sebab terkejut.. apa ni? saya tak pernah tengok? 1TB?

satu je? apa ni? TB? mesti lebih dar GB..
kenapa saya tak tahu? dah berapa lama upgraded kepada TB?
dengan pantas tinggalkan katelog, search kat en.google.

waaa.... teruja gila..
1TB = 1000GB??? tidakkkkkkkkkk
saya nak satuuuuuuuuuuuuuuuuu.......
berapa banyak saya boleh simpan gambar???  huhuhu...

berangan je cik norazlina..
en.laptop baru 1 tahun lebih umurnya...

Nota hati: saya merancang sesuatu.. ^_*

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...