Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 09, 2014

241 - kelahiran dan kematian

Assalamualaikum...

semoga semuanya sentiasa dirahmati Allah..amin...

dari entry lepas ke entry sekarang jauh betul jaraknya..
meh nak cerita kisah sedih. hahaha... sedih la sangat.

rupa-rupanya bila umur dah masuk 3 series ni... tak lagi macam sebelum- sebelum ni kalau sambut birthday...
hahaha.. sedih je bunyinya.. ni la jadi kalau setiap tahun disambut dengan kek. tapi tahun ni tiada kek. kasihankan?

tepat jam 12 saya di bilik menulis entry... seisi rumah sudah mengembara di alam fantasia...
pagi2..tiada siapa yang ingat nak wish. bit frustrated.

seisi rumah kosong.. tengah hari pun sama.
teruk punya kakak.. ok la..saya maafkan la sebab umur dh nak masuk 4series...hahaha..
dah la lupa, hadiah pun tak ada.. [terpaksa juga memahami..]
sebab tahun sebelum2 ni saya pilih hadiah saya sendiri. [wink*]

hasil kumpulan wish di FB Alhamdullillah.. saya bersyukur FB ada buat auto reminder untuk kengkawan. hahaha.. kalau tak..bersedih sampai ke sudah la saya nampaknya..
tapi tak la ramai mana pun yg wish.. cukup la sekadar adik beradik dan kawan rapat.

petang baru la anak-anak di bawah jagaan saya wish...
tiada kek..
tiada hadiah...
owh..ada satey abang ipar beli sempena hari lahir saya kot. tapi dia tak bagi tau. fikir2 sendiri la kan? umur dh 3 series.. bukan kanak2 lagi yang perlu dirai..
apa saya rasa ya?

masa tu la terfikir... dan keluarkan idea sendiri..
bila masuk usia 3 series...
kita dah tak perlu menyambut ulang tahun kelahiran lagi barangkali..
saya memikirkan kematian yang menghampiri...

Ya Allah..Ampunilah dosa2 hambamu ini..Amin..
Alhamdulillah saya masih diberi peluang menghirup udara pada usia 30 tahun..
terima kasih Ya Allah..
saya mengimpikan kehidupan yang lebih baik.
semoga Allah memperkenankan doa saya..Amin..

saya nak belon yang banyak macam ni

nota hati: saya nak kehidupan yang berbeza pula.. Ya Allah.. perkenankanlah..Amin




No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...