Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 16, 2014

247 - mak masuk hospital

Assalamualaikum...

seribu kesyukuran dipanjatkan atas kesihatan yang semakin pulih.
salam ceria dan penuh bersemangat..

sebulan berlalu...
rabu 16 april 2014 ma di masukkan ke hospital kerana jantungnya lemah.
hari tu memang ada appointment pun.. tapi di sebabkan keletihan, jantung jadi lemah.
oleh kerana keadaan ma stabil, adik tak tragik la membuat panggilan.. ma pesan, jangan bagi tau sesiapa. [itu ayat biasa yang ma pesan]

"tolong top up aku ngan ma. dah tak ada kredit susah nak call nanti"
"aik? duduk dengan ma pun nak call ma ke?"
" ala.. aku nak bagi tau ni..sebenarnya ma masuk hospital. sakit jantung. lemah. malas nak bising2. ma pesan jangan bagi tau sape2"
" apa?teruk ke?bila masuk? kenapa?ma buat kerja berat ke? ma penat ke?"
" tah tak tau. tak buat kerja pun."

hati resah. tapi sebab adik kata keadaan ma baik2, jadi lega sedikit.
terus online banking dan top up..

teruk tak teruknya saya?
petang baru bagi tau kakak.
kami bersabar bersama2.
jumaat kakak buat keputusan untuk balik kampung.
pagi sabtu 19 apil 2014, kami balik. jam 11 lebih pagi kot kami sampai.
muka ma berseri2 tengok anak2 dan cucunya. itu je ubat yang paling mujarab.


nota hati: Ya Allah..panjangkan usia ibuku sehingga aku punya kehidupan sendiri dan pandai berdikari membimbing keluarga sendiri.. Amin...

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...