Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 04, 2011

192 - hujung minggu...

Assalamualaikum...

hujung minggu yang penuh.. [saya namakan]
salam kunjungan buat sesiapa sahaja yang singgah atau mungkin tersesat di zon Norazlina...

sekarang saya mengantuk...
Al kisahnya....
tiga empat minggu lepas... kelas mikro teaching, lecturer bagi tugasan...
sebut je mikro teaching... semua orang pun fikir...tak tidur la buat lesson plan [atau] rancangan pengajaran harian...
kalau sudah namanya presentation...[semua kecut]
kalau sudah namanya presentation.. mesti kene prepare... tak kiralah dari sudut apa sekali pun... kesediaan, bahan presentation, keyakinan..dan macam-macam perkara bercampur baur...

tapi..tapi..tapi...
masa 4 minggu [atau] sebulan tu hanya digunakan selama satu malam sahaja...
apa  tidaknya... hari jumaat petang baru nak buat... [terukkan?] buat masa ni sila abaikan sikap cik Nora ni...
dengar je cerita Cikpuan ni...
petang...awal lagi... buat tekun-tekun...[tak fikir mana penting yang perlu didahulukan..mana yang tak berapa penting]
natijahnya...sepanjang malam saya tak tidur... tak percaya? percayalah..percayalah...SILA PERCAYA.

jam 5.30am saya menyudahkan tugasa...
berkemas itu, ini..termasuk solat, menunjukkan 6.30am.. dan masa tidur saya terganggu...
saya merehatkan badan..
jam 8.30am bangun..ke kampus...cukup tak? berpinar-pinar mata...

kereta rosak lagi..kakak hantar ke kampus...

Alhamdulillah...presentation berjalan dengan baik...
berita baik..untuk esoknya, dalam BM lagi pun tak apa...
pulang naik tren...sudah lama saya tidak menaiki tren...
sempat menawarkan kerusi kepada ibu dan anaknya yang sedang berdiri... tapi ditolak kerana mereka hanya menempug satu stesen...hati saya lapang..walaupun ditolah. sekurang-kurangnya mereka merasa mereka mempunyai hak...
seusai solat maghrib di surau di stesesn...saya pulang dengan kepenatan...
jam 10pm tidur.. jam 4am bangun untuk perbaiki apa yang telah di komen semalam...

keseluruhan presentatin berjalan dengan lancar...
kami semua lulus......  yea...~!!

nota hati: mengantuk..

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...