Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 17, 2014

235 - Saya penganggur...

Asslamualaikum....

Beginilah rupanya kalau jadi penganggur...
bosan..

salam singgah....
ditemani secawan kopi... selamat pagi semua.. semoga ceria dipagi hari dengan tugasan masing-masing.



bermula 2014 semua orang sibuk.
sekolah...kerja...
saya? duduk di rumah diam-diam.
anda... anda... sesiapa sahaja yang berkerja.. sila jangan merungut kerja anda banyak. kerana itu adalah tanggungjawab yang perlu dipikul untuk bergumbira di hujung bulan. {*wink*)
cuba tak ada kerja macam saya. huh~ bosan tak perlu cakap. duit tak ada? merana.
tak boleh nak buat apa2.. hahaha... menyedihkan je bunyinya.
(semangat untuk anda2 yang bekerja)

kehidupan yang bosan dan sunyi.
selepas jam 7am. rumah saya sunyi...
kerja saya... kemas rumah sikit2...basuh pinggan sikit2... basuh kain sikit2.. [yang ni seronok] sebab ada objek baru yang haven! tak perlu susah2 kan diri nak menjemur pakaian lagi. yeah~!! masuk pakaian, pilih jenis basuhan,pilih suhu air, pilih keringkan. selepas 4 jam. siap dilipat. (tapi kerja melipat, bukan tugas saya)
mesin yang jimat air. jimat tenaga. cuma masa agak lama la.. tapi sama je la macam menjemur. cuma. untuk basuhan ke-2 ambil masa la.

lepas jam 8am. saya sudah tiada kerja... 
sunyi dan tenang. tapi bosan. saya nak mulakan perniagaan la.. tapi belum tahu nak berniaga apa.
ada sesiapa yang nak beri cadangan? MLM tidak mahu ya? saya tiada duit. saya hanya mah cari perniagaan yang hanyak berbekalkan RM100 je. (*_^)

5 hari saya sunyi masuk hari ke-6 berantakan semuanya... huh~! pening. tapi tak apa.itulah kehidupan.
saya belajar mensyukuri nikmat yang Allah beri kepada saya. Amin...

nota hati: ada sesiapa nak bagi cadangan bisnes kepada saya boleh je komen kat bawah ni. nak email pun tak apa..  

till next entry.

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...