Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 22, 2010

84- New Born - Hari Malaysia

salam Aidilfitri ke-13
kakak selamat melahirkan anak perempuan secara normal yang sihat seberat 3.6kg. pada 16 september yang lalu bersamaan dengan 7 syawal...
anak perempuan pertama kakak setelah mempunyai empat hero termasuk kembar.


kelihatan polos sekali
hari ni hari ke-6..nama masih belum di tetapkan... terlalu banyak pilihan. esok akan confirm nama yang tersusun indah.susunan pilihan saya...[Nur Qaseh Iris Fiqriah]
susunan mereka...entah la..yang pasti..ke empat-empat nama tu ada...cuma susunan belum confirm..


al-kisahnya kakak di jangka bakal melahirkan pada hari selasa bersamaan 21 september secara induce [secara paksa jika baby tak mahu keluar] tapi...sebab terlebih makan lemang dan rendang agaknya baby keluar awal... hihihihi [*mitos yang saya reka
mungkin akak beraya sakan...jarak KL- pahang- rumah rakan-rakan - saudara mara -mertua- rumah sendiri - klinik kesihatan desa - rumah sendiri - KL membuatkan baby cepat turun agaknya ^_^ [yang ni saya tak tipu..kakak banyak begerak]


pulang dari kampung hari Rabu. hari sebelumnya mata saya bergerak-gerak. saya bimbang perkara buruk... saya bertanya pada mak.."ma, kenapa mata asyik bergerak je ni?" , "belah mana? atas ke bawah?" , wah~soalan SPM ni... " belah kanan, atas" , " owh..nak memandang la tu.. " , " pandang apa? " , " apa-apa je la.." , " lor...memang la memandang...sekarang pun memandang..." , "pandang benda lain la.." , "apa? " banyak betol soal saya ni kan? ingat mak ahli nujum ke?? hhihihi.. " pandang orang baru nak keluar kot" , "owh... ye ke?? adoi...tak tahan la kalau mata ni gerak sampai hari selasa...hehehe ", mak hanya tersenyum...


hari khamis pagi...mata saya berhenti bergerak.. kakak mula mengadu sakit yang lain macam pagi tu...saya tak berapa kisah sebab dia pun tak layan sangat.. masuk tengah hari...saya perasan mata sudah tidak bergerak... wah~ dengan confidence saya cakap kat dia, dia bakal melahirkan hari ni...saya pesan supaya dia bersiap... dia masih ke hulu ke hilir. saya bimbang melihat perutnya yang besar. tapi kakak cakap, banyak berjalan mudah nak melahirkan...saya tak kisah melihat keadaannya. cuma saya ingatkan beberapa kali supaya tak tunggu terlalu sakit. bimbang keluar dalam kereta...hehehehe...


jam 9.30pm, dia bersedia mahu ke hospital...kelam kabut la si kembar berusia 3 tahun 20.12.2010 ni.... [sempat juga saya type entry ringakas hari tu...]
jom enjoy pemandangan dengan gambar baby...[baby gurl yang sangat bebob..] tak sama dengan muka abang-abangnya... hehehe...mata yang sepet..abang-abang semua mata besar...bulu mata lentik..yang si comel ni kelihatan seperti anak jepun. [mata yang sangat sepet]


sungguh polos tidurnya...


nangis manja
kecil-kecil sudah pandai bergambar..[anak saudara siapa?? ] ^_^
p/s : jadual sangat pad saya masih belum berjaya menyusun tugasan-tugasan dengan baik. semua perkara saya perlu lakukan...
jika saya tidak melawat blog anda..jangan berkecil hati... saya sangat sibuk...badan keletihan...maaf ye kawan-kawan...

2 comments:

aimantashkiL said...

hehe..sukanya tgk baby tuuu...comey tangat2

- Cik Norazlina [@tau] Nora - said...

huhuh..saya suka juga...tapi, matanya agak sepet sedikit tidak seperti abang2nya..

mungkin sebab dia perempuan matanya sepet. tidak mahu mengikut seperti mata abang2nya.. :)

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...