Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 01, 2010

79- titipan kenangan...[saya suka]

Assalamualaikum..


setiap hari, mesti ada cerita yang berbeza..jika tidak di tulis..pasti tak ingat ^_^


situasi 1 [si kembar]
abang :humm..hummm..humm... [nangis]
saya: kenapa nangis bang?
abang: adik gigit tangan abang [pelat-pelat budak baru pandai susun ayat] chomel
saya: adik..kenapa gigt tangan abang??
adik: sikit je...
saya: kalau sikit...kenapa abang nangis? maknanya sakit la tu...
adik: ala...bukan tecabut pun...
saya: [rasa nak gelak guling-guling dengar jawapan adik... umur mereka belum masuk tiga tahun lagi...tapi..ayat seperti orang dewasa...maklum la..membesar di kalangan orang-orang dewasa...bulan 12 baru tiga tahun...lahir masa banjir..huhuhu tapi..cergas dan bijak.]


sayang mereka..


situasi dua:[si chomelku]
hari ni saya memandikan ke dua-dua kucing saya...
si putih sungguh comot...kaki [hitam


si belang.... stokin sudah comot...sebab  tu la kena mandikan...
budak chomel...tapi stokin comot... hhuhuhu... [bulu belang2 kelabu..tapi kaki seperti pakai stokin...] kadang-kadang saya panggil budak stokin...huhuhu... chomel..siyes~ tak tipu ^_*


situasi tiga:[kaki angah tersepit di kerusi dalam kereta]
tu la...siapa suruh degil? sudah pesan supaya duduk diam-diam...
nak juga panjat-panjat...maka..terlekatlah kaki dicelah kerusi....
berpeluh juga saya nak lepaskan tadi [sebab tengah panas ^_* ]
siap guna minyak masak...[lumur banyak-banyak di kaki dia..] nangis juga la... berjujut air mata... huhuhu kesihan...
semoga lepas ni tak degil lagi dah....


situasi seterusnya......
 ::
 ::
 ::


dah tak ada ke??
nanti sambung lagi ya?


p/s: saya tidak mempunyai masa yang banyak...
maaf ye kawan-kawan sebab tak dapat lawat korang lagi....nanti ada masa..saya akan lawat... ^_^


wassalam...

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...