Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 21, 2011

180 - gemilang...

Assalamualaikum...

semoga anda dilindung dan diberkatiNya. Amin...



sudah berakhir sebuah kisah kehidupan...
GEMILANG~
cerita ni betul-betul cerita tentang gemilang. tiada lencongan.




GEMILANG: IMPIAN YANG KINI MENJADI SATU HARAPAN

[repeat tengok di 'tonton' hehehe..lewat setengah jam pertama. terlupa pula ada cerita kegemaran. layan kakak shopping barang dapur.]
komen saya untuk bab terakhir:
sedih dengan pertemuan Lah dan adiknya, siddiq. pertemuan dengan cara yang tidak disangkakan. sedih~
sedih masa ambil result. sebab sudah tahu episod terakhir.huhu... bermakna cerita ni dah nak tamat. tiada lagi cerita kegemaran.
suka tengok abah Lah. sweet.
tak suka tengok Ruhana.
suka tengok Lah dengan Asmah

ending tak berapa best la...
mungkin sebab cerita ni pendek. kalau panjang sikit lagi seronok agaknya. melihat sedikit perkembangan institut gemilang dari 1976 sehingga ke tahun 2011...

mungkin Tuan Khabir bakhtia beranggapan ending di situ smart. cerita beliaukan sentiasa seperti itu.
memaparkan bahawa, selepas 3 bulan tamat batch pertama pada tahun 1976, ada ibu bapa yang menghubungi untuk menghantar anak-anak mereka ke institut gemilang...bermakna institut gemilang terus mendapat sambutan.

tapi kalau ditanyangkan kepada kitakan lagi menarik.. [sekadar berpendapat]

jom layan koleksi gambar... hehehe







nota hati: semoga cerita pengganti mendapat tempat di hati saya,,InsyaAllah...

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...