Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 31, 2011

186 - si putih sakit...

Assalamualaikum...

semoga yang singgah dan membaca sihat dan dilindungi-Nya..Amin...

sengaja up entry malam-malam buta ni...eh..sudah pagi rupanya...[1.00am]
sejajar dengan lagu..jom kita..

animasi ni en.maxis yang bg saya..
rajin betul...














tapi..tapi,,tapi...[macam zizan pulak]
saya tak berapa nak gumbira sekarang..sebabnya si putih sakit lagi...
dia kena jangkitan seperti sebelum ni yang dia pernah kena..

ketika di veterinar

oppsss...mesti ada yang pelik, bila pula cik Norazlina ada bela kucing?
huhuhu..sudah setahun lebih saya bela kucing...tapi ...kejap-kejap saya hantar kucing ke kampung...
kadang-kadang saya ambil bawa balik...rindu [wink*]
entah sejak bila juga cik Norazlina suka kucing dan tak alergik lagi?
huhuhu...baru saya tahu yang saya alergik pada kucing yang berbulu panjang sahaja...
buktinya...lawatan ke rumah tukang jahit baju raya saya membuatkan saya acum tanpa henti.. kerana dia ada kucing [ala2 Garfield yang sangat bebob] berbulu panjang...


ketika di kampung
lepak atas para...
pandai kucing saya bergambar...
al-kisah tentang penyakit putih...
setelah dibuat kesimpulan..rupa-rupanya dia macam tuannya juga...alergik...
seminggu lepas saya tidak mengurung putih dan belang...ada sedikit pemnambah baikan di kawasan belakang rumah...

ini rupanya tempat lepak mereka di kampung...
ada mangsa yang sedang di usya sebenarnya..

faham-faham sendirilah kalau dilepaskan...
bebas..bebas...free..free...merdeka..merdeka... [begitulah gamaknya kucing-kucing itu menjerit] hahaha..
pergaulan mereka tidak terbatas...banyak juga kucing-kucing terbiar di belakang rumah tu...
natijahnya? si putih mendapat jangkitan kuman yang menyebabkan kulitnya gatal-gatal...
asalnya di sangkakan luka kerana bergaduh...

calar-balar muka dan belakang badan..
putih jadi tak bermaya... tidur sahaja.. terlebih manja jadinya. tak mahu bergerak. tapi...sempat ikut saya naik tingkat atas setiap kali nampak saya naik..
dijangkiti demam juga agaknya...

yang pasti..kedua-dua kucing saya sangat kurus...[banyak bersenam] jalan dari pagi..petang baru pulang...[makan tak ikut timing] kalau kurung gemuk la...

tak sampai hati melihat keadaan tu..
saya pun membawa ke klinik..
doktor kata alergik sebab pergaulan...
putih diberi satu suntikan [untuk membunuh kuman]
dua minggu lagi ada appointment untuk melihat perkembangan dan suntikan kali ke-2.
Alhamdulillah..nasib si belang tidak seperti putih..kalau tak..kenalah minta derma kilat dekat kakak untuk bawa ke klinik...
Alhamdulillah...siang tadi putih kelihatan cergas dan kulitnya tidak mereh-merah lagi...

in the cage


kenapa saya memilih untuk membelanya?
kerana dia sangat chomel dan dia pakai stokin ^_^
kenapa saya memilih untuk membelanya?
sebab masa kecil, warnanya putih suci.
walaupun bila dah sedar ada tompok2 coklat pada
badan, muka, dan belang2 di ekor. saya tetap sayang dia.. ^_^
masa sihat kan chommel?

nota hati:  saya mencari klinik haiwan kerajaan di sekitar puchong...ada sesiapa yang tahu?? bantu saya...

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...