Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 26, 2012

Rezeki Allah...

Assalamualaikum....

salam singgah..
senyum pembuka hari... semoga hari-hari kita diberkati.. semoga rezeki melimpah...

ambil kau..gambar hiasan..melimpah.. ^_~


Allah memberi rezeki yang cukup kepada hambanya.

Tapi...macam mana pula dengan orang-orang yang tinggal dengan ibubapa dan makan minum ditanggung oleh ibubapa?

Allah tidak memberi rezeki yang cukup kepada mereka ke?



macam mana pula dengan anak-anak yang hidup sendiri tetapi tidak dapat memberi keperluan kepada ibubapa?

Tidak cukup ke?


nota hati: renung-renungkanlah wahai anak-anak yang ingin menghuni syurga..walau setinggi mana sekalipun kita berada..sehebat mana sekalipun pekerjaan kita, walau sekaya mana pun kita...walau semiskin mana pun kita... jangan sesekali mengabaikan ibubapa... berilah kepada mereka apa yang perlu..apa yang cukup,  [walaupun hakikatnya tidak dapat membayar segala pengorbanan mereka..sekurang-kurangnya mereka akan merasa bangga kerana membesarkan kita ]

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...