Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 19, 2010

46 - kata-kata pujangga...

Assalamualaikum....

william shakespeare berkata;
" jalan menuju kebahagiaan itu tidak ditaburi bunga mawar yang harum,
melainkan penuh duri dan pahit"

mignon me laughlin berkata;
" orang yang paling tidak bahagia ialah mereka yang paling takut akan kesusahan.
sesungguhnya, bahagia itu ada di mana-mana terpulang kepada kita untuk mencarinya"

Ahli falsafah pernah berkata;
" jika kamu mencintainya, bebaskanlah dia mencari cintanya,
jika dia kecewa, dia akan kembali kepadamu dan berkata 'aku cinta padamu'. "


saya lupa mana saya dapat kata-kata ni...
tapi ada betulnya kata-kata mereka...

kebelakangan ni..semua yang saya lalui adalah kesedihan...
kenapa perlu sedih?? inikan kehidupan???
" manusia tak akan rasa cukup apa yang mereka ada...walhal Allah telah menjanjikan rezeki yang cukup bagi mereka"

Alhamdulillah....
saya bukan tidak bersyukur...
[tapi] kehendak mengatasi segala-galanya....
tengok apa yang orang ada... kita pun nak juga... tak sedar yang diri tak mampu dan tak layak...
tapi nak buat macam manakan??? itu kata hati...

tengah dengar mp3 lagu ni....
syahdu je bunyinya.... huhuhu
Terlalu Cinta
by Rossa

Jangan dekat atau jangan datang kepadaku lagi
Aku semakin tersiksa karena tak memilikimu
Kucoba jalani hari dengan pengganti dirimu
Tapi hatiku selalu berpihak lagi padamu

Mengapa semua ini terjadi kepadaku
Tuhan maafkan diri ini
Yang tak pernah bisa menjauh dari angan tentangnya
Namun apalah daya ini
Bila ternyata sesungguhnya aku terlalu cinta dia?

Tapi hatiku selalu berpihak lagi padamu
Mengapa semua ini terjadi kepadaku
Tuhan maafkan diri ini
Yang tak pernah bisa menjauh dari angan tentangnya
Namun apalah daya ini
Bila ternyata sesungguhnya aku terlalu cinta dia

Mengapa semua ini terjadi kepadaku
Tuhan maafkan diri ini
Yang tak pernah bisa menjauh dari angan tentangnya
Namun apalah daya ini
Bila ternyata sesungguhnya aku terlalu cinta dia?
Aku terlalu cinta dia?

" wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada tuhanmu dengan hati yang redha dan diredhai...."

sungguh...saya tak tenang kebelakangan ni...
saya tak mahu rasa ini...saya tak suka....

Ruang Rindu
by Letto

di daun yang ikut
mengalir lembut
terbawa sungai ke hujung mata
dan aku mulai takut terbawa cinta

menghirup rindu yang sesakkan dada
jalanku hampa dan kusentuh dia
terasa hangat oh didalam hati
kupegang erat dan kuhalangi waktu
tak urung jua kulihatnya pergi

tak pnah kuragu dan slalu kuingat
kerlingan matamu dan sentuhan hangat
ku saat itu mencari makna
tumbuhkan rasa yg sesakkan dada

*kau datang dan pergi oh begitu saja
smua kutrima apa adanya
mata terpejam dan hati menggumam
di ruang rindu kita bertemu
* bertemu

susah juga ye kalau tak ramai kawan... bila semua ada hal masing-masing...saya nak buat apa??
hahahaha....SENDIRI~!!!
fikir sendiri nak buat apa...fikir sendiri nak g mana...fikir sendiri nak ajak sapa...[sendiri la...mana ada orang lain dah yang nak join awak 2 cik Norazlina oi....]

malam ini ku sendiri
tak ada yg menemani
seperti mlm-mlm yang sudah-sudah
hati ini selalu sepi
tak ada yg menghiasi
seperti cinta ini
yang selalu pupus

tuhan kirimkanlah aku
kekasih yang baik hati
yang mencintai aku
apa adanya

mawar ini semakin layu
tak ada yg memiliki
seperti aku ini semakin pupus

tuhan kirimkanlah aku
kekasih yang baik hati
yang mencintai aku
apa adanya

Munajat Cinta
by The Rock Feat Ahmad Dhani

tak terungkap dengan kata-kata... bila difikir-fikir dan di bayangkan...
sangat menydihkan...tak ada sesiapa yang memahami saya yang dah sedia sukar difamahi...
tapi, kenapa perlu orang tahu yang kita sedang sedih?? saya tak sedih...saya gembira... betol~!! sangat gembira...

sebagai sahabat, kita perlu peka... kerana tak semua orang ringan mulut untuk bercerita perihal peribadiannya...lebih-lebih lagi tentang kesedihan...

saya mengantuk...
selamat malam...
wassalam.... ^_^

1 comment:

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...