Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 06, 2010

88 - jalan-jalan hujung minggu

Assalamualaikum....

Raya masih disambut oleh ramai orang pada masa ni... rumah terbuka masih belum surut...
rumah saya? eh bukan...rumah kakak? tak adalah rumah terbuka tahun ni sebab kakak dalam pantang... :)

rumah kawan-kawan? banyak. tapi saya terpaksa tolak kerana ke kuliah... [baiknya saya. ^_*] 

jom ikut saya jalan-jalan...
saya tiada kelas minggu ni...saya tidak beritahu kakak supaya saya dapat keluar tanpa di soal siasat. [macam polis pula] saya tak suka bila ada banyak soalan yang akan di tanya. sukar untuk menjawabnya ^_^ [*bohong saja?] opsss..maaf..saya tak pandai berbohong. sungguh~ [*wah..nampak macam baik je budak ni kan??] sila abaikan jika tidak percaya.

kawan masa saya belajar di kolej dulu ajak datang rumah. peluang yang baik. sebab saya tiada kelas...dan saya tidak tahu nak ke mana. hehehe [susah juga kalau tak ramai kawan dan....susah juga kalau tak suka jalan sorang-sorang] tak dapat la tengok movie sendirian... 

saya keluar rumah jam 9.30am [sudah lewat dari kebiasaan untuk hari ahad. selalu hari ahad saya akan keluar jam 7.30 paling lewat] supaya sampai di kelas jam 8.30am...

cuaca mendung...


di ambil ketika memandu..jangan tiru seperti saya. 
saya suka tengok awan.. kalau rasa macam unik, saya ambil gambar... ketika memandu pun saya akan ambil gambar. jangan tiru aksi ini...tak baik untuk kesihatan..
10 minit memandu....[dengan kelajuan tidak lebih 80km/j] sebab tak mahu sampai cepat.. hehehe open house jam 2 pm, saya datang jam 10am... hihihihi...[rindu sama tuan rumah. bimbang kalau lewat tak dapat lepaskan rindu]


bangunan-bangunan kerajaan
berhenti di traffic lite
saya sangat kagum dengan bangunan-bangunan di sini... indah...[wah~ indah okey~] huhuhuhu.... tak terucap dengan kata-kata... kali ke berapa entah sampai di sini...setiap kali melintasi kawasan ni...saya sentiasa kagum.
setelah 10 minit berlalu...[kenapa cepat pula nak sampai ni..selalu saya sentiasa lambat...


saya suka jambatan ni... kalau dari atas jambatan ni...
tenang je tengok tasik yang terbentang luas...

meninggalkan jambatan 
walaupun saya telah memandu dalam kelajuan yang agak perlahan...tapi masih juga sampai awal. hanya setengah jam saya memandu...

sampai di rumah kawan..saya tolong-tolong apa yang patut...[tak banyak pun yang saya tolong. semuanya dah siap.] lepas makan..[menu: nasi impit + kuah kacang +soto +satey + air oren + kuih raya]. saya tak makan semua okey~ saya borak-borak sampai zohor...lepas zohor..saya tertidur...
abis..kakak dan abang yang suruh saya tidur. hehehe...

jam 3pm saya bangun... di luar sudah bising dengan suara tetamu... adoi~ malu nak keluar..tunggu tetamu pulang baru saya keluar.
saya makan lagi... ^_^
jam 4.45pm saya pulang...[nak ke open house lain pula...]

sampai di shah Alam jam 5.15pm. [memandu agak laju sebab takut lewat..] tunggu kawan di shell.. lebih kurang 5.40pm. baru dia sampai... gerak ke Bukit Jelutong...al kisahnya... pernah sekali sampai di rumah kawan ni bulan 6 dulu... tapi malangnya kami lupa simpang mana nak masuk. muahahahaha...
call tuan rumah, tak reti-reti nak jawab phone. memasak katanya...adoi...

masuk kawasan perumahan pertama...macam tak yakin langsung. tak masuk simpang mana-mana pun kami pusing dan keluar...
masuk perumahan ke-2. dengan pandainya tanya en.guard [bangla] hhihihi.... sebut nama tuan rumah. dia minta alamat. hahahaha itu yang jadi masalah. kami tak tahu alamatnya... biasa la..kalau dah kawan rapat. pernah ke rumahnya..mana nak minta no rumah. sekarangkan dah susah~!
siap guard tu kata dalam kawasan jagaan dia ni tiada open house. adoi~ kawan ni buat open house kecil-kecilan saja...

saya kata kat member sebelah...saya nak ikut kata hati je... sebab betul-betul tak ingat. tak kan la nak lalu setiap simpang dalam kawasan perumahan tu..mak ai...sikit punya banyak simpang kalau nak masuk satu-satu...
sampai hujung simpang saya belok kiri..saya terus lagi...simpang pertama tak rasa nak masuk..simpang ke-2 pun tak rasa nak masuk. tapi tangan saya membawa saya masuk ke simpang ke-2... uikss... [mesti ada yang tak percaya] tak kisah la..janji saya jumpa rumah kawan saya.. tak la sia-sia kitaorang jalan jauh-jauh.
lepas masuk simpang tu..kami terus sampai kami agak-agak itu pagar tuan rumah. hahaha...saya nampak macam kereta tuan rumah...kira  betul je la..[pintu pagar terbuka. tapi pintu tutup] bagi salam tak dengar. riuh sekali kat dalam. tekan la loceng dengan jayanya. baru la tuan rumah keluar.kami sampai jam 6.15pm.

makan kuih... makan laksa...makan mee hoon singapore... solat maghrib, pulang jam 8pm...
letih dan puas....

p/s: kepada sesiapa yang buat open house...sila la jemput saya ^_^

2 comments:

Unknown said...

ish3 drive pon leh snapg? bhy3...gtaw pkcikjpj br taw keh3

- Cik Norazlina [@tau] Nora - said...

hehehe...
entah~ saya memang macam tu... tak boleh kata tidak... tangan tetap nk ambil gmbr bila tengok sesuatu yang indah.... :)


tolong jangan bagi tahu...
nanti mereka akan susah.. sebab saya pernah nampak en.jpj ber"SMS" ketika menunggang motosikal... [2x ganda bahaya] hehehehe

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...