Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 12, 2011

138 - sambungan cerita saya... ^_^

Assalamualaikum....

salam keberkatan kepada sesiapa yang singgah [atau] tersesat di Zon Norazlina [atau] Nora...
semoga kita semua sentiasa diberkati-Nya...Amin...

jam 2.27am... saya belum tidur...latihan matematik belum siap...[hari ni baru nak buat~..esok sudah kelas...apa nak jadilah dengan saya ni....]

sebelum menyambung cerita kepada yang lebih panjang....saya memohon keampunan kalau-kalau ada yang akan terasa membuang masa sahaja berada di sini...[saya tidak memaksa anda berada di sini...silakan pangkah page ini kerana tiada info berguna pada entry kali ini...] di sini hanya ada kisah-kisah luahan perasaan... [maaf sekali lagi...]

mw pada entry lepas tidak berjaya....saya tertidur selepas Isyak...[ini sudah menjadi rutin saya sejak tahun lepas.] entah kenapa mata tidak dapat menahan kantuk pada awal malam...[kecewa pada diri sendiri].

saya terjaga pada jam 12.20am...
sebab? kakak panggil kerana anak permpuannya menangis-nangis tidak mahu tidur...
masuk bilik saya pasti senyap ^_^ [cewah~ macam best je kelihatannya bilik saya...] kebetulan bilik saya kelihatan pinky everywhere, maka senyaplah dia...[tiada kaitan pun sebenarnya..]
ambil kembali anaknya jam 1am...

terasa mata sedikit segar...
saya membaca novel.... buah tangan dari penulis Hani fazuha...[cerita ini akan ada pada entry lain]
tengok kulit dulu ya?
luv her novels
sambung cerita...
maka...[tiba-tiba maka kan?] saya tidak update entry sebab fikiran bercelaru...jiwa kacau, hati tak tenang...
sepanjang hari saya berdoa...
"wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada tuhanmu dengan hati yang redha dan diredhai" Amin...

alkisahnya berpunca dari mahu study mathematic tapi tak juga mula untuk study...[sekali lagi kecewa dengan diri sendiri]
mencari mood yang entah ke mana menghilang...
akhirnya membuahkan tekanan yang maha hebat....
saya betul-betul rasa penattttttttt....sangattttttttttt..... tak tertanggung rasanya...penat bukan sebab banyak kerja. penat memikirkan bila nak habis study... saya penat nak fikir assignment, test, quiz, exam...past..fail.... penat~ penat~...
rasanya seperti mahu menjalani hidup tanpa fikir semua tu... saya mahu menjalani hidup dengan melalui sahaja hari-hari yang mendatang....
astaghfirullahalazim....[saya seperti tidak bersyukur atas takdir-Nya] sungguh~! saya hanya rasa tertekan... itu sahaja yang terlintas di kepala pada saat itu....
saya menangis semahu-mahunya.... sampaikan sembab mata di luar dari kebiasaannya....

masih belum berkurangan tekanan di benak.....
termenung sepanjang minggu...[itu yang saya rasakan...]

 owh~ apa yang sudah saya lakukan di sini?
saya sudah mahu berhenti di sini....
lupa akan kewujudan kakak saya di sini....[nanti dia akan perlekehkan saya yang dalam tekanan]
ada sesiapa tahu bagaimana kita mahu menghalang orang lain dari melihat blog kita? saya betul-betul tidak mahu kakak saya ada di sini....

mw: saya tidak lagi tercari-cari sesorang teman...
mw: saya tidak lagi merindui dia...
mw: saya akan baik-baik sahaja selepas ini..
mw: semoga pembaca-pembaca semua tidak menyumpah @ mengutuk entry ini...susungguhnya...dosa sesama manusia di bawa sehingga ke akhirat....[maka, ampunkalah dosa-dosa saya....semoga kita sama-sama masuk syurga..Amin....]

2 comments:

Cikgu Nurin said...

Hai dik...memang stress kalau kita terlalu banyak nak dibuat...tapi at least Nora belum ada komitment pada rumahtangga @ kerja...be strong dik...susah dahulu, senang kemudian...

Akak pun tengah biol ni, assingment belum siap, kerja sekolah melambak, esok kuliah...hu hu hu...

Kalau rasa sangat tertekan, ngaji quran @ baca Yassin...minta diringankan segala yang kusut...InsyaAllah...
:)))

- Cik Norazlina [@tau] Nora - said...

thanks kak...
mmm..leganya dengar nasihat dr akak..

p kan kak, saya tinggal dengan kakak...
jaga anak2nya... dh rasa macam berumahtangga pun ya juga kadang2 tu...

huhuhu...

Alhamdulillah... memang lega sikit lps baca yassin..
akak masih study? di mana?

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...