Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 15, 2011

140 - jom menoreh...

Assalamualaikum...

semoga kita semua sentiasa diberkati dan dilindungi-Nya..Amin...
saya kelihatan seperti tamak entry pada hari ini...beginilah keadaan saya.. bila ada kesempatan...saya gunakan sepenhnya...huhuhu...

teringat masa balik kampung dua minggu lepas...
isnin 31 januari 2011 - 5 February 2011 [cuti sempena tahun baru cina]
macam la sambut juga kan?? hahaha... itu tak penting... yang penting cuti dan balik kampung...
saya bawa balik buku untuk study tapi tak study pun...saya bawa balik laptop.. tapi tak guna pun... broadband ada satu je.. so..pinjam je la kakak punya...

keberhasilan register TM masih belum berjaya... mereka ni  buat kerja ke...tidur??
saya sudah telefon berkali-kali..tapi masih belum ambil tindakan... disuruhnya saya register sekali lagi di TM? adoi...makan gaji apa ni ya?

oklah..jom sambung cerita...
isnin kami sampai malam...selasa saya ke temerloh, jalan-jalan dengan kakak + anak-anaknya + ma..
ma belikan laptop... bukan untuk saya... tapi untuk adik... biarkan dia celik IT sedikit.. ^_^
hasil pilihan saya.... [gembira]

hari ke 3..rabu hanya di rumah...
khamis...tajuk entry ini bermula... ^_^
saya tak tipu... pertama kali dalam hidup..saya masuk kebun getah dan menoreh... hehehe...terer juga saya ni...buat pertama kalinya... ^_-
masa saya kecil-kecil dulu... saya pernah juga masuk kebun getah bersama arwah datuk, tapi saya hanya mengutip buah getah untuk bermain congkak di atas tanah di bawah rumah sahaja...[arghhh...saya terbayang-bayangkan waktu itu...seronok~] tapi sekarang saya sedih.rindu arwah datuk [al-fatihah].rindu saat itu... tidaakkk... stop~ stop~!

sambung cerita...
alkisahnya...adik tolong mertua kakak menoreh yang kebetulannya bercuti ke kelantan. saya sengaja mahu megikut sebab tak pernah merasa menoreh getah. al maklumlah...FELDA saya, dikelilingi dengan pokok kelapa sawit...
kalau dibandingkan bagi orang perempuan,  menoreh getah lebih senang dari pada mengait buah kelapa sawit. betul tak? kudrat yang sikit mesti terbatas untuk mengerjakan ladang sawit...[tapi...mak saya mampu melakukan semua tu] saya bangga memiliki emak seperti beliau. luv u ma..

senang-senang pun...mestilah penat... patutlah setiap kali balik, kakak ngan adik terbongkang tidur.. [tapi saya tak la sampai terbongkang] hahaha...
jom layan gambar je lah... hahaha... saya siap angkut DSLR lagi... anda rasa... apa tujuan saya ikut adik?? hahahaha ini tujuan sebenarnya?? huhuuhu
mula-mula kena menapak sejauh ini...sampai atas bukit tu tau?
 lepas tu masuk kanan ke dalam lagi [gambar belah kanan]
akhirnya..dapat juga saya rakam moment ni...
[biasalah orang tak pro] entah hasil gambar ke berapa...
lama saya mencubanya...sampai dapat hasil ni...
yang ni pokoknya besar...susu getahnya banyak..
dapatlah moment ni... [kredit to teh yang menoreh pokok ini]
ini cobaan dari saya...
akhirnya...seumur hidup saya yang dah banyak ni..
berjaya menoreh getah...
pulang... marilah pulang..marilah pulang bersama-sama... ^_^

petang register streamyx yang sampai sekarang belum lekat lagi di rumah ma...

jumaat hanya di rumah...
sabtu pulang ke puchong...
jom layan lagi...

buah hati saya...
sejak-sejak dah besar... beginilah keadaannya bila nak ambil gambar
buah hati
pengarang jantung...
saya sangat sayang mereka...
saat-saat nak pulang..
sempat lagi semuanya berposing...
miss my mom very much...
mw: seronok balik kampung... tenang je jiwa..mana tidaknya..setiap kali balik kampung... tinggal semua fikiran di KL... study entah ke mana...tugasan entah ke mana... maka..tenanglah jiwa....

wassalam....

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...