Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 10, 2010

19 - sebuah kehidupan...

Assalamualaikum....

saya Cik Norazlina [atau] Nora..melaporkan diri, di blog sendiri, tak berpenghuni, berkeadaan sunyi, dan e e yang lain...

macam mana kita nak melahirkan sesuatu perasaan? gembira, sedih, marah, kecewa, takut, geram?? boleh ke perasaan digambarkan dengan perkataan?? huhuhu..sukar dan tak terlafaz...

tak tau bagaimana nak digambarkan dengan kata-kata tahap kesedihan dan kekecewaan...
kita merasakan dugaan dari Allah yang maha Agung adalah satu kesiksaan...
tapi,
orang kata...Allah menguji hambanya yang Dia sayangi... betul ke Allah sayang kita?
orang kata..Allah tak akan menguji di luar kemampuan kita... betul ke??
orang kata..Allah hanya menguji hamba-hambanya yang terpilih sahaja... adakah saya sedang di uji oleh Allah sebagai hambanya? Alhamdulillah... jika Allah mengurniakan saya ujian ini untuk saya merasai hikmahnya...

'dalam hati ada taman'... siapa tahu?
'dalam hati ada barah'...siapa tahu?
'dalam hati ada benci'...siapa tahu?
'dalam hati ada air terjun' siapa tahu??

wah...apa suma dalam hati ni... tak ada hati ke??
ke..makan hati??? [hmmm sedap-sedap]

kesimpulannya... tiada siapa yang tahu isi hati orang lain...
oleh itu..seboleh-bolehnya...belajar la jaga hati orang lain...
tidak semestinya mulut kata 'ya', hati pun mengiakannya...

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...