Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 08, 2011

152 - urusan yuran

Assalamualaikum....

hari ni...hari menulis blog sedunia...
semoga kita sama-sama di berkati...Amin...

isnin yang penat...

pagi: hantar kakak ke sekolah sebab nak guna kereta...
selesai breakfast, basuh baju, uruskan anak-anak... tinggalkan mereka untuk ke bank..
10.00am... masuk kereta..call UTM tanya tentang pembayaran yuran... kononnya terfikir jalan cepat...mereka kata boleh online. BOLEH OK~! masuk rumah kembali, online.
hampeh~ buang masa setengah jam untuk cuba jaya membayar yuran online. [tu la..siapa suruh bayar lambat. dah tak boleh register subject untuk sem depan, baru la terhegeh-hegeh nak bayar!]
itu masalah saya... yang masalah mereka buat sistem tapi tak boleh guna tu kenapa?
adoi~ susah betol macam ni...

saya call kembali, nak tahu mereka cakap apa?
"maaf ye? kami tak suggest kan student buat pembayaran online pada last minute"
adoi.....~~~~~! kenapa la tak cakap dari awal tadi? saya sudah membuang masa setengah jam. kalau saya gerak awal, saya sudah dapat parking. tahu tak masa saya tu berlian? tak boleh digadai? adakah mereka tidak dilatih untuk menjawab talifon? tidak di beritahu atau diingatkan tentang syarat-sayarat atau apa-apa sahaja yang berkaitan?

10.30am... ke bank
pusing sekali bangunan bank baru dapat parking..Alhamdulillah...
menanti hanya 8 orang sahaja...Alhamdulillah...
tapi... 8 orang ni semuanya mesukkan duit, keluarkan duit, tukar duit dalam jumlah yang berkepuh-kepuh... huh~! hebat~ [paham-paham sendiri la...mesti la lama...

tujuan ke-2 [baiki printer]
11.55 am sampai tempat baiki... dia suruh saya pergi jalan-jalan...
saya bagi dia masa setengah jam [dia yang minta setengah jam] ^_^

jalan-jalan sendirian bukan favorite saya. jalan laju-laju...
mencari tujuan... hrumm... nak beli kasutlah~
turun ke tingkat bawah sekali... jalan laju-laju...
masuk voir... saya test empat pasang kasut. tapi saya tak jadi beli... tidak menepati citarasa pada hari ini...
jimat duit~ cewah~!

jalan-jalan lagi....masuk princess tiada juga yang menarik. tanpa mencuba mana-mana kasut.
jalan-jalan lagi...masuk Nicole sudah lama tidak beli baju ^_*
pusing-pusing... [upsss (*_*) ] saya jumpa baju cantik... [di mata saya la] saya fitting [lama kot fitting kali ni] hahaha... nak pilih warna pula satu hal... adoi...
baju putih sudah penuh satu almari...warna pink? girlish sangat kot.[macam la tak ada baju pink kan?] kuning...hijau...biru... arghhh~!! saya nak semua....kenapa tiada warna merah?? saya pilih hijau [wink*]

sudah~sudah! jangan singgah mana-mana kedai lagi...nanti tak cukup pula duit nak bayar service printer. hahaha...
lalu kat bahagian stationary tertarik juga. hahaha..saya beli satu bundle kertas warna-warni... hahaha...[teruk betol kalau datang penyakit shopping ni...sorang-sorang pun jadi rupanya.] *geleng kepala sendiri*

sampai atas...
dia cakap cartridge color rosak..adoi~ kena tambah duit la maknanya kan? kan? hahaha...sudah shopping mana la duitnya?? takkan nak mintak kat tokey Nicole semula? hahaha
korek-korak dalam beg ta cukup RM15... hahaha.,... kira diskaun la ye tokey.. dari tiada sesiapa yang datang ke kedai hari ni..at least dapat la sikit hari ni... ehehehe

pulang dengan kelapangan sebab masalah dah selesai.. tapi kelaparan sebab jam sudah pukul 1.20pm...
jaga jarak
kereta yang tiada perasaan. masuk tanpa signal 
memang dia beli kereta tiada pakej lampu signal agaknya..
cari dia di depan...
memang nak tukar lane tak bagi signal... [surprise!]

ambil kakak sekolah...singgah di hero untuk beli makanan dan pasir kucing...
pulang...lapar..makan...menonton tv...dan rutin biasa....

bila si kembar menonton tv... hihihi...
mereka tidak tahu saya merakamkannya..
ketika tengok iklan serbuk pencuci...
" pakaian putih dan berseri"
si adik tanya saya.. "mak ra, pakaian tu apa?" 
saya teruja..sebab dia bertanya. bermakna dia ingin tahu ^_^  "pakaian tu..baju... maksudnya kalau cuci baju guna sabun tu, baju jadi putih berseri... " 
adik..yang dahinya masih berkerut, "ooo.. bersih la ye?" 
hehehehe... baru saya perasan... kanak-kanak suka tengok iklan... dan kebanyakkan iklan tak sesuai untuk kanak-kanak. atau lebih tepat...bahasa yang digunakan tak tercapai di akal mereka.. [wink*]

sampai sini dulu...
nota hati: saya sedih bila memikirkan tahun depan, saya akan tinggalkan mereka selepas saya tamat Latihan Mengajar...[saya mesti akan menangis..]sekarang pun sudah menangis bila memikirkannya...
love them sooooooooooooo much~

1 comment:

Cikgu Nurin said...

Dik, sweetnyeeee twins tu...indeed..nanti adik akan merindui semua saat saat tu...
*akak ada entri baru, jaga, bakal cikgu...*

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...