Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 18, 2010

63 - kurma terbaik dari ladang...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...sudah 7 hari kita berpuasa...sungguh cepat masa berlalu...
sepanjang 7 hari berpuasa ni, saya masih belum berkesempatan pulang ke kampung...
ma... saya rindu...sungguh~ [mode: sedih tiba-tiba]
selalunya awal puasa pasti di kampung. tapi kali ni tidak. sungguh kecewa. saya tidak cuti..inilah masalah kalau menjadi pelajar yang belajar hanya pada hujung minggu. orang bercuti, saya ke kelas. ibaratnya tiada hari dalam hidup saya....

sudah..sudah. tak mo cerita tentang tu. saya nak cerita tentang "kurma terbaik dari ladang". huhuhu...sungguh. tak tipu.
untung ada punya jiran yang sungguh baik hati lagi pemurah. setiap kali ke negara orang, pasti ada ole-ole untuk kami... 'saya sangat suka' ^_^

puan neighbor pramugari..encik neighbor pula programming... bercuti, ke luar negara adalah perkara biasa...sangat seronok. [sehingga saya bercita-cita nak punya suami encik pilot] hahahah tiada kaitan~ sungguh tinggi saya terbang. berangan~! perasan~!

cop-cop..masih belum masuk kepada topik yang sebenar. masih melalut di sini.. hahaha...biarkan saya terus membebel di sini. janji saya tidak menyakitkan telinga orang. maaf~ kalau ada yang rasa saya menjelikkan...sila tinggal saya segera. jangan pula saya penyebab dosa anda hari ini ^_^ minta di jauhkan. Amin...saya tidak mahu anda mencari saya di sana nanti. saya juga tidak mahu menunggu sesiapa di sana nanti.

ok..ok... saya pun dah tak sabar nak 'share is caring' cerita ni. [dengan siapa? saya pun tak tahu]
puan neihgbor ke Jeddah seminggu sebelum puasa... kepulangan beliau bersama buah tangan untuk kami... [semoga murah rezeki beliau..Amin....]
saya sangat suka buah tangan kali ni... jom tengok ni...[saya suka ambil gambar]


satu botol besar air zam-zam +
lebih kurang 2 gugus kurma muda +
1 bekas kurma masak...

zoom kurma muda...'saya sangat suka'

pandangan dekat... sangat sedap...
[maaf jika ada yang terliur.. bukan niat saya berbuat demikian]

zoom with flash~~

sebelum puasa...kurma muda sudah tinggal separuh.. huhuhu.... bila masuk puasa... kurma hampir habis...sekarang, sudah habis kurma muda... tapi, sempat kurma tu masak dua tiga biji.bila kurma muda tu masak..terasa seperti buah ciku.. hehehe... [sungguh~ tak tipu]

ok..ok.. sudah panjang...nanti ada pula yang tak puas hati. ^_^
maaf jika ada yang teringin ya? bukan niat untuk berbuat demikian...
sekadar melahirkan rasa senang dengan sikap jiran yang sangat pemurah...

sekian...

kalau ada jarum yang patah,
jangan disimpan di dalam peti,
kalau ada silap dan salah,
jangan disimpan di dalam hati...

ps: kurma yussuf taiyub pun sedap ^_^
wassalam....

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...