Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 19, 2010

64 - saya suka cemburu...

Assalamualaikum...
salam ramadhan....

apa yang saya buat sekarang ni?? kenapa belum tidur lagi ni??
argh.... bulan puasa ni..jadual semua berubah... bangun awal...tidur lagilah awal.. adoi~~
badan jadi penat... lepas tarawikh, terus tidur... ni terjaga pun kira nasib...

saya cemburu...Astaghfirullahal'azim....[sungguh tidak baik perasaan itu]
entah la... pada sesiapa saja saya boleh cemburu. even tak kenal pun saya boleh cemburu...
asalkan kelihatan mereka lebih baik dari saya...pasti saya cemburu...

macam mana nak elak rasa itu?? saya tak mampu...
saya yang tak berjumpa dengan orang ni pun masih banyak cemburunya.. inikan pula jika berjumpa dengan ramai orang.... [semoga saya dijauhkan dari sifat itu..Amin...]

pernah sampaikan saya tidak berbuat apa-apa supaya saya tidak cemburu... huh~ sungguh aneh bila difikir-fikir...[dosanya tidak nampak. saya bimbang. bagaimana mahu mencari Syurga kalau selalu buat doas?]
saya pernah tidak online [ini kehidupan saya] sehingga tiga hari.. [hampir gila juga barangkali...Astaghfirullah...minta dijauhkan...]
saya tidak ber'Facebook', saya tidak ber'YM', saya tidak cek email, saya tidak ber'Blog'...saya hanya duduk diam... menonton.. membaca paper sehingga semua iklan saya scan.. hahaha..sungguh poyo...

inilah padahnya jika tidak berteman...bila ada tekanan membelenggu diri..tak ada tempat nak mencurah... hahaha... tapi bagus juga kot~ tak la menyusahkan orang lain nak menadah telinga pula nanti.... [sungguh egois bunyinya]

wah...susah rupanya menjadi seorang Norazlina [atau] Nora ni...saya tidak suka cerita masalah kepada sesiapa... benar! saya tak tipu. [kalau tak percaya cek dear diari saya...tapi, di mana saya letak ye? hahaha ] penuh jugalah dicoretkan segala-galanya.huhuhu...di blog ni, ada juga barangkali...tapi tak perlulah detail.nanti..tiada yang mahu singgah jika blog penuh dengan masalah... hahaha...

saya berhenti dulu. sekarang sudah tidak cemburu lagi.. mahu jalan-jalan...mata kelihatan segar. tapi saya tidak boleh berlamaan di sini... saya tidak boleh tidur lewat. tak boleh tidur selepas tengah malam. macam Cinderella pula rasanya.. huhuhu [perasan lagi] kalau lewat. tidur pasti terganggu oleh mimpi-mimpi aneh. saya tidak mahu.. takutttttt~~

saya berdoa semoga saya tidak cemburu kepada sesiapa pun. walau sedikit.Amin...
saya berdoa semoga saya tidak punya perasaan marah..Amin... [boleh ke hidup tanpa perasaan marah? pasti amankan?]
saya berdoa semoga Allah temukan jodoh saya dengan orang yang boleh membawa saya ke SYURGA..Amin....
Amin..Amin..Amin...

kepada sesiapa yang sudikan diri membaca... maaf jika entry saya menjengkelkan. jangan disimpan di dalam hati. saya tidak mahu jumpa anda di sana untuk bermaaf-maafan... ^_^
biar perjalanan semua dipermudahkan saja..Amin...

wassalam......

ps: perkataan hari ni...barangkali... [banyak terjebak dengan pembelajaran Bahasa Melayu Tinggi] terasa macam orang dolu-dolu pula... hehehe..

No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...