Assalamualaikum kepada semua pelayar-pelayar blog...
kini anda berada di zon Norazlina [atau] Nora...
terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat, termasuk atau tersesat ke zon saya ni...
di zon ini saya sekadar ingin mencoretkan perjalanan hidup saya...
agar saya dapat melihat pencapaian saya masa kini dan masa akan datang....

bermula dengan cabaran 30 hari menulis blog...
adakah saya berjaya menyahut cabaran ini?? kita lihat bersama-sama...

lawatan sambil belajar...

:: Jom jalan-jalan di sini ::

Blog writing....

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 05, 2010

58- JODOH OH JODOH

salam...

wah...title... gempak je...
[saya belum ingin mencari jodoh ya??]
saya berjalan-jalan di alam maya...saya terjumpa blog ni...suka~~

10 sifat calon suami yang baik

This tips is forward note from my facebook. So, nak share sikit ngan korang hari ni. Silela baca duhai kawan-kawanku yang cantik-cantik . Supaya dapat calon suami yang baik-baik2. InsyaAllah

Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.
Jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.

1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.

4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.

5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.

6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.

7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.

8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.

9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.

10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan

wah... sangat terharu....[tidak tahu perkataan yang tepat..huhuhu]

semoga saya mendapat jodoh yang mempunyai ciri-ciri seperti di atas.. [AMIN....AMIN....AMIN...]
teringat beberapa hari lepas saya menonton cerita karya habiburrahman, penulis novel cinta islami dari indonesia...[saya amat mengagumi beliau]
cerita "KETIKA CINTA BERTASBIH" SIRI 1 & 2 <<>

karya-karya beliau sungguh menyentuh hati...
"AYAT-AYAT CINTA" juga karya beliau yang di adaptasi dari novel.

kedua-dua watak hero dalam kedua-dua cerita mempunyai ciri-ciri di atas.... [aduh...saya mengimpikannya...[tidak malu mengakuinya..sungguh~~]]
Ya Allah...temukan jodoh saya dengan mereka-mereka yang mempunyai ciri-ciri seperti Azzam... AMIN...AMIN..AMIN..AMIN.... YARABBALA'LAMIN...

Haramkah
by Melly Goeslaw - stafaband.info

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan

*
Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan

**
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin

Reff:
Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…



No comments:

jom baca cerita lain juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...